pondělí 2. června 2014

Nedělní šedesátiminutovka

Když jsem v neděli přijel domů ze svatby svého tchána, stále jsem koukal z okna. Stromy se hezky nakláněly a já měl to šimráni v hlavě, že by to šlo. Vzhledem k tomu, jak mám tento rok napjatý plán a byl jsem lítat pouze jednou, to nutkání bylo silnější než já. Začal jsem nabíjet a při tom studoval kde by to šlo. Český hydrometeorologický ústav hlásil SSZ a 4-5 m/s. Co máme v Praze na tento směr? Už vím, Šterboholský val u Jahodnice, tam jsem ještě nebyl a bylo by fajn jej vyzkoušet ještě než v předpolí postaví ty řadovky.



Po páté hodině odpoledne jsem vyrazil. Dostat se k valu pro mě bylo náročné, ale nějak jsem se tam dostal a v 18:00 stál připraven nahoře. Dole poletovali nějací modeláři, které jsem pozdravil. Že by byl nahoře nějaký velký fičák se říci nedá, ale to nevadilo, stejně jsem to chtěl vyzkoušet. Měl jsem s sebou opraveného Wombata a Ocelota. Házím Wombata a jsem hned dole. Svah mě ne a ne podržet. Ono ty gumy nelítaj nic moc. Začal jsem očichávat svah a našel jsem si cestičku, ale se samokřídlem nic moc. Musím říct, že ačkoliv je na rcmapách značen jako svah na SV, není tomu tak. Je lítatelný na SZ-S, ale ten sever jen tak jako nouzovka. Vzduch je díky předpolí dost turbulentní a hromady hlíny před kopcem a stezka uprostřed kopce vytváří výživné kudrliny.



Po chvíli jsem Wombata uložil a vytáhl Ocelota. To bylo jiné kafe. I tyhle malé kompozity mají jiné manýry. Chováni bylo naprosto odlišné. Příjemná pronikavost, ve větších rychlostech krásně držel stopu a výkony se samokřídlem nesrovnatelné. Jen ta absence směrovky mě v některých zatáčkách lehce iritovala, ale člověk nemůže mít úplně vše. Krásně jsem si zasvahoval a Ocelot mě chvílemi odměnil svým charakteristickým zvukem.




60 minut bylo hned fuč a já musel v 19:00 zase balit a vrátit se domů. Vzhledem k mému absťáku jsem byl rád.

Bohužel letové fotografie ani video nemá, jelikož jsem tam byl sám a věnoval jsem se raději pilotáži.

Žádné komentáře:

Okomentovat