neděle 29. června 2014

Zálet Vikinga na Mezihoří

V sobotu 28.6.2014 jsem již od rána netrpělivě sledoval meteorologické weby, abych zjistil který směr bude ten můj. Ačkoliv předpověď hlásí přeháňky, já tuším, že to nebude tak horké. Kolem desáté zaprší, ale pak už vykukuje sluníčko a já jen vyhlížím ten vítr. J-JZ, to je směr na Mezihoří. Již od rána nabíjím baterky, vše chystám a balím. Dnes beru s sebou opraveného Vikinga. Do vaku uložím Fazera a Vikinga. Kolem druhé vyrážím směr Mezihoří Pajan se Zbyňkem jedou na Oblík s rybkami, ale to není kopec na zálet.



Když vyjíždím na kopec, zjišťuji, že nebudu na kopci sám. Potkávám modeláře z Benešova, Honzu, který léta s 2,2m polo-maketou Pionýra. Vítr fouká dost po kose ze západu, ale síla je slušná. Vůbec nad ničím neuvažuji a skládám Vikinga. Honza se mi nabízí mi jej hodit, což si cením. Odhoz je rychlý a Viking poslušně stoupá a já si začínám hrát. Je vidět, že je to rychlejší letadlo, ale funguje náramně. Poslouchá na slovo a vzhledem k tomu, že jsme jej nastavovali u Filipa v dílně, jen žasnu, jak dobře funguje. Bude nutné ještě ladit, hlavně chod výškového kormidla, ale jinak chodí Viking na jedničku. Vlastně poprvé v životě si střihnu výkruty a nízké průlety hned při záletu.






Vítr pomalu utichá, já jdu na přistání a jen to potvrzuje Filipova slova, že pro butterfly musím mohutně potlačit výškovku. Když vítr zeslábl, již to na Vikinga není a já musím přezbrojit na F3J Fazer. To je lehouš a sázka na jistotu. Krásně si člověk vytočí bublinky kousek nad zemí. Byl to příjemný den a mezihoří je prostě můj oblíbený kopec. Už se těším na další volný víkend a snad s více větrem.





Před odjezdem jsem se ještě seznámil s moc sympatickou rodinkou, kde tatínek je modelář, tak se ještě někde na kopcích potkáme. Děti mají hezky našlápnuto.

1 komentář:

  1. Chápu Vaše nadšení. Mě před týdnem přišlo RC letadýlko tady odtud a taky jsem nadšeně hned ten den zkoušel.

    OdpovědětVymazat